JaraLuca

Generowanie transowych dźwięków w domowym zaciszu :: Music making, independent artists
Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 21 gru 2013, 23:57

Witam wszystkich.

Chciałbym podzielic sie z wami kawałkiem nad ktorym juz dosc troche pracuje. Wciaz nie jestem pewien tego bassline'u ale ogolnie chyba z tych wszystkich jakie byly ten wychodzi najlepiej. Koncowy lead na pewno bedzie zmieniony. Chciałbym dowiedziec sie uwag techniczych przede wszystkim. Co poprawic itd. Jak juz kawalek bedzie gotowy to wyladuje na soundcloudzie.

tutaj jest link - http://www1.zippyshare.com/v/63235953/file.html

gdyby ktos chciał posłuchac innych moich kawalków zapraszam na https://soundcloud.com/jaraluca.

P.S.
Mam nadzieje ze mozna tu wklejac linki z zippyshare w takiej formie. Jak cos to sorry

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
*JetMan*
Psytrance.pl
Posty: 4045
Rejestracja: 30 mar 2003, 10:13
Lokalizacja: Dublin, IE
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: *JetMan* » 22 gru 2013, 12:50

linki z zippyshare sa ok ;)

calkiem fajne. bas momentami niknie wsrod reszty, szczegolnie gdy leci trojkowo. brzmieniowo tez nie ma tej profesjonalnej glebi ale wyrobisz sie ;] breakdowny troche za dlugie jak dla mnie - przez to momentami wieje nuda. skrocilbym i dodal troche f/x. pracuj nad stylem.

ogolnie - nie jest zle. troche zbyt monotonnie i jednokolorowo, ale da sie tego sluchac. ;)
--
*J3t_Man*

"With a watch you know what time it is,
with two watches you are never sure"

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 24 gru 2013, 01:55

Dzieki Jetman za opinie. Bassline robilem na muon tau 2 ,moze dlatego sa nierownosci. Sprobuje zrobic bass na innym vst i zobaczymy rezultat. Na pewno dojdzie wiecej fxow i w ogole postaram sie ten kawalrk poprawic na tyle ile potrafie. Jeszcze tylko po krotce o mnie - zaczalem sobie tworzyc rok temu w wakacje. Tworze w abletonie. Swojego stylu nie mam bo kazda produkcja powstaje przez zainspirowwnie jakims artysta ktorego akurat slucham. Mozna to uslyszec na moim soundcloudzie ze kazdy kawalek jest z innej parafi ;) aczkokwiek chcialbym wyrobic swoj styl przez ktory moze bede rozpoznawany ;) marzenia;) kocham psytrance w kazdej postaci ale lubie tez posluchac progressive breaksow czy minimalu dlatego taka roznorodnosc w produkcjach. Ciagle sie ucze i mam nadzieje ze to forum pomoze mi jeszcze bardziej. Ok tyle o mnie. Pozdro

Awatar użytkownika
fraxi
Elite User
Posty: 210
Rejestracja: 29 maja 2012, 14:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: JaraLuca

Post autor: fraxi » 24 gru 2013, 06:21

To, że bas niknie wśród reszty niekoniecznie oznacza, że to właśnie z nim trzeba to zrobić.

Jak chcesz bardzo równy bas ponieważ masz wrażenie że syntezator jest niestabilny to go sobie zresampluj

Awatar użytkownika
fraxi
Elite User
Posty: 210
Rejestracja: 29 maja 2012, 14:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: JaraLuca

Post autor: fraxi » 24 gru 2013, 06:22

To, że bas niknie wśród reszty niekoniecznie oznacza, że to właśnie z nim trzeba coś zrobić.

Jeśli chcesz bardzo równy bas ponieważ masz wrażenie, że syntezator jest niestabilny, to go sobie zresampluj

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 24 gru 2013, 13:21

Ok, tylko jak sie resampluje ? Zgrac bass do audio ??czy chodzi o cos innego ?

Awatar użytkownika
fraxi
Elite User
Posty: 210
Rejestracja: 29 maja 2012, 14:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: JaraLuca

Post autor: fraxi » 24 gru 2013, 13:40

Dokładnie, zgrać bas do audio i wrzucić do samplera

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 24 gru 2013, 14:56

Dzieki za rade ! jak tylko bedzie chwila czasu to sprobuje to ogarnac.

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 26 gru 2013, 00:16

https://soundcloud.com/jaraluca/jaraluc ... elic-track

Zainspirowany Cosmosisem zrobiłem taki synth. Byc moze jest ciut za głośno . Wkrótce powstanie z tego kawałek. To jest bardziej prezentacja syntu. Do kawałka oczywiscie dojdą urozmaicenia na perce, fxy i pady itd zeby nie było.

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Re: JaraLuca

Post autor: Psysutra » 26 gru 2013, 10:01

Sugerowałbym użycie nieco innej wtyczki do 303-ki ;)

Bo to brzmi jak dla mnie strasznie plastikowo.

Poza tym odnoszę wrażenie, że linia melodii 303-ki rozjeżdża się totalnie z linią basu.

Tak samo z linią plucka od 2:52

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 26 gru 2013, 12:21

Acid byl tworzony na vanguardzie. Cosmosis z reszta sam zrobił tutorial "how to make killer lead" na vanguardzie. Widocznie pozniej musial go dobrze poobrabiac zeby nie brzmiał plastikowo. No ja sie akurat z tym nie zgodze ze tak to brzmi. Tak samo nie słysze zeby szedl nie rowno z bassem. Moze jeszcze mam zbyt malo doswiadczenia i nie słysze takich rzeczy. Ciekawi mnie tylko co inni wyjadacze psytrancu powiedza na ten temat. W kazdym badz razie dzieki za opinie

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Re: JaraLuca

Post autor: Psysutra » 26 gru 2013, 15:07

Vanguard sam w sobie brzmi strasznie, ale to strasznie plastikowo.

Przeważnie żeby takim sterylnym brzmieniom nadać brudu, często się daje bardzo różnorakie efekty typu chorus, ensemble, flanger czy phaser (te dwa ostatnie b. subtelne)

Awatar użytkownika
seismic
Seismic Activity / The Tribe
Posty: 935
Rejestracja: 19 lis 2003, 13:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: JaraLuca

Post autor: seismic » 27 gru 2013, 22:00

Jakiś kontur jest ale wg mnie te dłuższe części nie do końca kleją się razem, są takie z czapy trochę, nie wychodzi jedna z drugiej.
Bas i stopa tak jak piszesz - do wymiany bo w takim stylu to priorytetowe.
"Tak będzie przy końcu świata: wyjdą aniołowie, wyłączą złych spośród sprawiedliwych i wrzucą w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów." [Mt 13,50]

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 29 gru 2013, 19:33

https://soundcloud.com/jaraluca/jaraluca-dark-energy

Jak by ktos chciał posłuchac malego preview nowego kawałka w stylu zenonesque to zapraszam do linka. Wczoraj zaczety. Nie moglem sie powstrzymac od podzielenia sie nim na soundcloudzie;).

Awatar użytkownika
fraxi
Elite User
Posty: 210
Rejestracja: 29 maja 2012, 14:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: JaraLuca

Post autor: fraxi » 29 gru 2013, 21:27

Kick przede wszystkim za głośno.
Kopniak i bas do zrobienia od nowa bo brzmią bardzo słabo.
Od 0:55 do 1:20 jest ogromna dziura, wiem że to minimal ale można tam dać trochę życia.
Nawet jeśli nie fx-ami to chociaż jakąś modulacją na basie, gdzieś delikatny wobel czy coś. Ustaw sobie velocity jako parametr modulujący głośność i filtr i spróbuj jakiś fajny rytm ułożyć. Cały czas coś się musi dziać, coś powinno przyciągać uwagę, kawałek ma płynąć. A jeśli ma być w nim dziura to też dobrze przemyślana :-D

Od 1:23 już ciekawiej, no ale choćbyś się zesrał i najebał fx-ów ile tylko wejdzie w miks a brzmienie kawałka będzie słabe to niestety kawałek będzie leżał dalej. Lecz tym się nie masz co przejmować bo z każdym kawałkiem będzie coraz lepiej pod tym względem o ile będziesz pracował nad techniką

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 30 gru 2013, 01:52

Dzieki Fraxi. Na pewno wezme sobie do serca co napisales i bede działał :)słucham dosc duzo zenonesque i zauwazylem ze maja dosc czesto taki brudny, nieczysty bass. Chciałem uzyskac mniej wiecej cos takiego. Co do intra to na pewno je wzbogace. Jeszcze nie wiem o co:) ale to wyjdzie w praniu. Lubie ponosic sie fantazji przy tworzeniu. Dzieki jeszcze raz za rady. Dobrze ze ktos wymyslil takie fora gdzie mozesz szybko dostac stosowne rady. Pozdro

Awatar użytkownika
*JetMan*
Psytrance.pl
Posty: 4045
Rejestracja: 30 mar 2003, 10:13
Lokalizacja: Dublin, IE
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: *JetMan* » 30 gru 2013, 15:58

na pewno lepiej niz poprzednio. bas nie istnieje i nie jest taki jak byc powinien, co juz Fraxi opisal.

natomiast na koniec tylko dodam, ze poza technika nie zapominaj o samym aranzu i radosci tworzenia. bo bez tego to i najlepsza technika [parafrazujac Fraxi'ego ;) ] g.wno Ci pomoze :D
--
*J3t_Man*

"With a watch you know what time it is,
with two watches you are never sure"

Awatar użytkownika
JaraLuca
User
Posty: 60
Rejestracja: 21 gru 2013, 23:44
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: JaraLuca » 30 gru 2013, 19:30

http://www.speedyshare.com/AzcMh/dark-e ... prawka.mp3

zmienilem bass i troche jeszcze w aranzu dodalem ale nad dalsza czescia ciagle pracuje. Chodzi mi teraz o bassline czy jrest ok? kick takze sciszyłem. zippy share strasznie slabo skonwertowa ten kawalek wiec speedyshare

Awatar użytkownika
*JetMan*
Psytrance.pl
Posty: 4045
Rejestracja: 30 mar 2003, 10:13
Lokalizacja: Dublin, IE
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: *JetMan* » 30 gru 2013, 22:22

a nie moglbys tego na Soundclouda wrzucic? ;]

bas teraz znowu zbyt wysuniety. nadal nie to ;] nakladasz na to jakies limitery/kompresory?
--
*J3t_Man*

"With a watch you know what time it is,
with two watches you are never sure"

Awatar użytkownika
bubblegum
Psylesia / TLG
Posty: 3042
Rejestracja: 20 cze 2005, 18:16
Kontaktowanie:

Re: JaraLuca

Post autor: bubblegum » 31 gru 2013, 00:23

ja śledze Łukasza i widzę tutaj duży progress od totalnego nowicjusza po osobę, która zaczyna już kumać powoli o co w tym chodzi. Dobrze, że kombinujesz i pracujesz, starasz się, by to wszystko z numeru na numer brzmiało i wyglądało lepiej.

Łyknij parę technicznych tutoriali i jednocześnie na maksa popracuj nad aranżacją, pamiętaj, że tworzenie to nie tylko kick + bass i kilkanaście losowych sampli ułożonych "by coś sie działo". Najważniejsze, by numer który robisz od początku miał w Twojej głowie jakiś zarys, koncept jaki chcesz nadać utworowi. Jeśli tego nie ma to ćwicz to - słuchaj podobnych numerów, rozkładaj je na czynniki pierwsze i staraj się analizować jak dany numer jest "zbudowany".

Aranż i jeszcze raz aranż, unikaj dziur, staraj się nadać numerom floł (słuchaj numerów swoich i zadaj sobie pytanie czy w danym momencie bawił byś się na parkiecie, czy może poszedł na piwo ;) ) - to bardzo istotne. Lewel wyżej zajdziesz jak zaczniesz grać swoje numery na bibie, ja np w wielu moich kawałkach bym dużo pozmieniał w różnych miejscach. A to za długo, a to breakdown niemrawy, niepotrzebny, a to sekwencje za długie i widzę, że ludzie na parkiecie schodzą :) ale to kwestia czasu i spokojnie to zrozumiesz.

Co do ostatniego numeru to generalnie nie jest źle, ale strasznie drażnią mnie poszczególne sample. Trochę wygląda to jakby wrzucone do projektu to co było pod ręką. Wiele elementów perkusyjnych nie pasuje do siebie, jak i w ton utworu (poczytaj o tym), przez co czasem wali fałszem.


keep going, będzie dobrze :)

lubie melodyjki i to jest fajne:

https://soundcloud.com/jaraluca/jaraluc ... r-feelings

:)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość