Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Generowanie transowych dźwięków w domowym zaciszu :: Music making, independent artists
Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Just-Mike » 24 maja 2006, 22:55

Poprawilem troche ten twoj, obadaj go teraz:
http://www.morenoise.net/virus-kick2.wav

Awatar użytkownika
Rotor
Multi Evil / Digital Disorder
Posty: 179
Rejestracja: 24 maja 2006, 20:01
Lokalizacja: Bewrli Hils 81 155
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Rotor » 24 maja 2006, 23:00

a spoko a mozesz wyslac na send it bo nie mam quick time

Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Just-Mike » 24 maja 2006, 23:05

Nie latwiej jest najechac wskaznikiem na link, prawym przyciskiem myszy kliknac i wybrac opcje ZAPISZ JAKO... (SAVE AS...) ??

Awatar użytkownika
Rotor
Multi Evil / Digital Disorder
Posty: 179
Rejestracja: 24 maja 2006, 20:01
Lokalizacja: Bewrli Hils 81 155
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Rotor » 24 maja 2006, 23:10

teraz brzmi inaczej mniej stuka i ma slabsza dynamike ale tez jest spoko

Awatar użytkownika
salvi
Fantazja / MAE
Posty: 1406
Rejestracja: 06 cze 2004, 01:02
Kontaktowanie:

Post autor: salvi » 31 maja 2006, 08:58

podpiepszylem go :]

Awatar użytkownika
ExD
Prophets Of Orion / Uridium
Posty: 60
Rejestracja: 15 gru 2005, 13:33
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: ExD » 11 sie 2006, 11:59

moj patent na kick podobnie jak Just-Mikea taki :

1.Generuję probkę sinusa (ja akurat w Sound Fordge) w zakresie (w zależności jaka stopka ma być) 58-60-Hz. (osobiscie ten zakres częstotliwości odpowiada mi najbardziej jak chodzi o stopki :))
2.Nakładam obwiednię na pitch tak by uzyskać odpowiednie uderzenie na początku kicka i wybrzmiewanie tych 80% reszty próbki :)
3.w zależnosci od potrzeb nakładam lub nie jeszcze raz obwiednie na pitch by uzyskać inne brzmienie stopki :)

wszystko-ewentualnie mozna podciagnac dynamike jakas wtyczka ...mniej wiecej to samo robi się generujac stopke na syntezatorach krecac galeczkami.

Awatar użytkownika
Dziad
User
Posty: 91
Rejestracja: 01 lip 2006, 21:07
Lokalizacja: Gdynia
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Dziad » 26 wrz 2006, 22:23

Zadnej filozofji w kickach nie widze.Dobry kompresor lub expander i limiter.Nie koniecznie musi wyglądac jak idealna sinusoida.Ma sie podobać i brzmieć.Ostatecznym wyznacznikiem i tak jest ludzkie ucho.
Aha.I co to znaczy psytrancowy kick??haha

Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Just-Mike » 27 wrz 2006, 00:26

Dziad przestan pierdzielic i pokaz jaki masz sposob na tworzenie stopy, bo jak narazie to tylko sie wymadrzasz. Zgadzam sie, ze wszystko jest weryfikowane przez ludzkie ucho, ale inaczej moze to brzmiec osobno a inaczej w miksie i to na dobrym odsluchu. Wiec przestan pisac farmazony, tylko pokaz przyklad (plik dzwiekowy) i udowodnij, ze kick nie musi byc sinusoida obnizajaca swoja czestotliwosc. Kazdy kto robi psytrance wie jak moze brzmiec taka stopa, dlatego piszemy o kicku psytransowym.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2006, 00:33 przez Just-Mike, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Just-Mike » 27 wrz 2006, 00:31

i Jeszcze cos... "Dobry kompresor lub expander i limiter" - chyba sobie jaja robisz. Co ci da kompresor na stopie i limiter... Chyba tylko spierdzeilisz cala dynamike tego uderzenia (no chyba ze robisz muze w stylu hardcore). Jak juz to saturator, zeby lepiej zaakcentowac pierwszy moment uderzenia.

Awatar użytkownika
Dziad
User
Posty: 91
Rejestracja: 01 lip 2006, 21:07
Lokalizacja: Gdynia
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Dziad » 27 wrz 2006, 02:35

Gdybym byl mlodszy o jakieś lat 18 pewnie bym sie zirytował ale kompletnie nie wiem co Cie tak zdenerwowało.Nie podważam niczyjego zdania i pierwsze slysze zebym sie wymądrzał.
Czasem coś wpisze na forum tylko dla tego bo mam poważne poparcie teoretyczno praktyczne ludzi którzy bawią się w muzyczke od lat nastu i mają jakieś,wieksze lub mniejsze sukcesy.
Swoją drogą wpada mi do glowy tylko 1 powód dla ktorego sie uniosles,"podwazylem zdanie"
Uwazam,ze zdania niczyjego nie podwazylem a forum jest do tego zeby sie mozna bylo wypowiedziec i wyrazić swoja opinje.Tak tez zrobilem.
Polecam Logic audio,kompresorki,expandery i limitery firmy PSP i Nomad.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Just-Mike » 27 wrz 2006, 11:46

Dziad, wcale sie nie unioslem ani nie poirytowalem z powodu, ze podwazasz nasze zdanie. Jedyne co mnie moglo poirytowac to fakt, ze twoj wpis praktycznie nic nie wniosl do tego tematu... Chetnie z Toba porozmawiam na ten temat jak podasz konkretne przyklady, sposoby zastosowania kompresora, expandera, limitera na stopie i pokazesz, ze kick nie musi byc sinusoida a bedzie brzmiec fajnie. Pokaz nam, bo jestesmy ciekawi jak stosowac to co piszesz. To w koncu "lekcje tworzenia" a nie offtopikowa dyskusja.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rotor
Multi Evil / Digital Disorder
Posty: 179
Rejestracja: 24 maja 2006, 20:01
Lokalizacja: Bewrli Hils 81 155
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Rotor » 05 paź 2006, 20:12

nie jestem żadnym ekspertem ani wykształconym muzykiem ani akustykiem ale
kompresor na szkire ...hmy poco ... raczej nie wniesie to nic do dzwięku a wręcz przeciwnie ... lepiej samemu ją wysterować jeśli jest czegoś za wiele lub zamało... no moze expender tak albo jakiś inny spulchniacz żeby wyciągnąć jeśli leci drewno

...jesli kompresor albo limiter to już na szkire i bas zeby wyrównać stosunek i vele ale też wole to robić "ręcznie"...lol

dziad ty to pewnie za TIPem przepadasz co? :wink:

Awatar użytkownika
sour1
User
Posty: 44
Rejestracja: 29 paź 2006, 16:18
Lokalizacja: Gdańsk
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: sour1 » 29 paź 2006, 16:55

witam jestem tu nowy:)...chcialbym sie podzielic swoja nowa praca,tylko jakby ktos mogl mnie poinstruowac jak wyslac to na forum,to bylbym bardzo wdzieczny:). Mam kompa dopiero od miesiaca i niewiem jak sie to robi... pozdrawiam:D

Awatar użytkownika
Styropian
Psytrance.pl / Psylesia / MAE
Posty: 4540
Rejestracja: 25 wrz 2003, 13:26
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Styropian » 29 paź 2006, 17:19

Witam.
Jeśli nie masz dostępu do serwera to swoje produkcje możesz zamieścić na jednym z darmowych serwerów.

:arrow: http://rapidshare.de
:arrow: http://depositfiles.com

Powyższe adresy to tylko dwa z wielu adresów do darmowych serwerów.
Gdy już załadujesz swój kawałek na serwer otrzymasz link do niego i zamieszczasz ten link na forum.
My pobiermay kawałki i oceniamy :)
To by było chyba na tyle.
pozniejsze doznania wynagrodzily to tym ktorzy wiedzieli po co przyszli i tym ktorzy nie sa jak Styropian ograniczonymi lans-transiarzami ktorzy pewnego dnia mieli wizje jak powinna wygladac TRUE psychedelic imreza

Władi
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 2004, 22:41
Lokalizacja: Warszawa
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Władi » 06 gru 2006, 12:05

Ja zrobiłem swietnego (moim zdaniem) kicka, który bardzo dobrze brzmi. I zrobiłem go na FL-ce. Poza tym nie neguję tresci autora postu, ale kostrukcje kick-bass widze ciut inaczej.

Albo robimy "podwojny" bass. Czyli:
KICK ____ BASS BASS

Albo robimy poczworny bass (nie potrojny!). Potrojny bass powoduje, ze nie brzmi to plynnie. W 4 uderzeniach basu dzwieki sie ladnie wypelniaja. I nalezy dwa pierwsze uderzenia bassu zrobic o powiedzmy 60% ciszej niz dwa nastepne.

W tym wypadku napisze w dwoch sladach pattern na 8, a pod sladem bassu bedzie jego glosnosc.

[KICK] KICK _____ ____ ____ KICK _____ ____ ____
[BASS] BASS BASS BASS BASS BASS BASS BASS BASS

[volume] 60% 60% 100% 100% 60% 60% 100% 100%


Zalezne od dzwieku. Czasem nawet 70%, bo wiadomo, ze dzwiek basu tez moze miec rozny wydzwiek. Ale wlasnie w takim ulozeniu dzwiekow mamy wrazenie, ze kick jest wypychany przez bass.
To jest oczywiscie moje zdanie, bo wiadomo, ze kazdy robi muzyke wedlug swojego zdania.

Jak ktoś chce, to moge komuś wysłać mojego kicka, i w formacie mp3 wypracowanie, któe przed chwilą tutaj napisałem. :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 gru 2006, 12:20 przez Władi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
appendix
Elite User
Posty: 592
Rejestracja: 05 lut 2006, 13:16
Lokalizacja: brzuch
Kontaktowanie:

Post autor: appendix » 06 gru 2006, 12:17

a mógłbyś zapodać jakiś audioprzykład? :wink:

Władi
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 2004, 22:41
Lokalizacja: Warszawa
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Władi » 06 gru 2006, 12:23

Nie ma problemu. Najlepiej podaj maila, ja Ci to wysle. A Ty jak umiesz, to umiescisz to np na yousendit i reszta sobie poslucha, bo ja niestety mam problem z wysylaniem takich rzeczy na rapidshare i strony tego typu, bo mi nie dzialaja. Takze napisz do mnie na vlado87@o2.pl i ja Ci zaraz wysle.

Awatar użytkownika
appendix
Elite User
Posty: 592
Rejestracja: 05 lut 2006, 13:16
Lokalizacja: brzuch
Kontaktowanie:

Post autor: appendix » 06 gru 2006, 12:27

okej juesej mejl już poszedł :)

Awatar użytkownika
Ernest
Medulla Oblongata
Posty: 697
Rejestracja: 20 lis 2004, 03:37
Lokalizacja: Valhalla
Kontaktowanie:

Post autor: Ernest » 06 gru 2006, 13:07

Władi pisze:nie neguję tresci autora postu, ale kostrukcje kick-bass widze ciut inaczej.

Albo robimy "podwojny" bass. Czyli:
KICK ____ BASS BASS

Albo robimy poczworny bass (nie potrojny!). Potrojny bass powoduje, ze nie brzmi to plynnie. W 4 uderzeniach basu dzwieki sie ladnie wypelniaja. I nalezy dwa pierwsze uderzenia bassu zrobic o powiedzmy 60% ciszej niz dwa nastepne.

W tym wypadku napisze w dwoch sladach pattern na 8, a pod sladem bassu bedzie jego glosnosc.

[KICK] KICK _____ ____ ____ KICK _____ ____ ____
[BASS] BASS BASS BASS BASS BASS BASS BASS BASS

[volume] 60% 60% 100% 100% 60% 60% 100% 100%


Zalezne od dzwieku. Czasem nawet 70%, bo wiadomo, ze dzwiek basu tez moze miec rozny wydzwiek. Ale wlasnie w takim ulozeniu dzwiekow mamy wrazenie, ze kick jest wypychany przez bass.
To jest oczywiscie moje zdanie, bo wiadomo, ze kazdy robi muzyke wedlug swojego zdania.

Jak ktoś chce, to moge komuś wysłać mojego kicka, i w formacie mp3 wypracowanie, któe przed chwilą tutaj napisałem. :)

Pozdrawiam
nie chclbym robic Ci przykrosci, rozwiewajac te, jakze piekna teze n.t. tworzenia beatu no ale niestety musze :lol:
Bass nie moze nachodzic na Kick z tego powodu iz bedziesz miec "specia" ze sie tak wyraze, wszystko bedzie dudnic i mulic. Beat w Psy robi sie zazwyczaj w "systemie" 3kowym - stopa bas bas bas stopa bas bas bas.
Ale... Jest od tego wyjatek, w ktorym jest mozliwosc zastosowania takiego ulozenia, jakie pokazales. Z kicka trzeba zdjac odpowiednio duzo dolu, a bass musi byc bardzo tlusty, z dlugasnym release'm. Jezeli kick nie ma w sobie za duzo basu to nawet nie musisz "sciszac" dwoch pierwszych nut basu. Poza tym wszelkie zaleznmosci miedzy stopa a basem nalezy eliminowac / uwydatniac za pomoca EQ.


Przyklad wg. Twojego mniejwiecej sposobu mozna zaobserwowac tu:
http://www.darklife-records.info/mp3/Track01.mp3

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rotor
Multi Evil / Digital Disorder
Posty: 179
Rejestracja: 24 maja 2006, 20:01
Lokalizacja: Bewrli Hils 81 155
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post autor: Rotor » 06 gru 2006, 13:36

->prawda z reguly nie ustawia sie basu na szkicie bo dudni
->mozna go tak wysterowac zeby dzialalo z basem na stopie ale nie tedy droga bo stopa bez basu to kibel ktury slychac na massive sound sys odrazu
->sztuka jest zrobienie ustawienia kick/bas/bas/bas zeby sie krecil tzn zeby kick krecil bas
i z tego co wiem jest to najpopularniejsza forma bo sekwencja kick/_/bas/bas kreci sie prawie zawsze, generalnie wazne jest zeby czestotliwosc basu wychodzacego ze szkity przechodzila w czestotliwosc basu wlasciwego i gain ani velocity basu nie bylo wieksze od szkity bo wtedy sie nie kreci co łatwo zaobserwowac na wykresie widma
->to samo z basem na 3/4

Odpowiedz
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości