Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Generowanie transowych dźwięków w domowym zaciszu :: Music making, independent artists
Awatar użytkownika
Artha
Cronomi Records / The Tribe
Posty: 937
Rejestracja: 25 mar 2003, 12:19
Lokalizacja: malbork
Kontaktowanie:

Post autor: Artha » 21 lip 2008, 20:31

z tych co znam to tak, Mesca masz racje :-)

Awatar użytkownika
seismic
Seismic Activity / The Tribe
Posty: 935
Rejestracja: 19 lis 2003, 13:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seismic » 21 lip 2008, 23:20

Mesca - Generalnie ładnie "Pojechane" :roll:
Fakt ta tablica to niezły hardkor . Najlepiej pokazać tą tablice i wytłumaczyć jakiemuś koledze laikowi to uzna cię za Kosmos Inżyniera Dźwięku :D

Zaraz sprawdze czy mój wygenerowany kick z przepisu isra infected przypasuje mi.
"Tak będzie przy końcu świata: wyjdą aniołowie, wyłączą złych spośród sprawiedliwych i wrzucą w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów." [Mt 13,50]

Awatar użytkownika
Kino Oko
Bigwigs
Posty: 140
Rejestracja: 20 wrz 2006, 11:11
Kontaktowanie:

Post autor: Kino Oko » 22 lip 2008, 13:05

ale widze, ze wszystkie dywagacje opieraja sie na sinusie. a przeciez jest tyle innych fajnych mozliwosci ktore brzmia inaczej od zwyklych modulowanych piczem sinusów.

nie jest to co prawda robota dla leniwych ale dobrym pomyslem jest proba laczenia paru brzmien i wybierania z kazdego czegos, co jest w nim dobre. Czasem wychodza dobre rzeczy. Pozostaja jeszcze krotkie reverby o ktorych kiedys pisalem, dodajace masy w dole.

probojecie tez robic takie wynalazki?

Awatar użytkownika
Pixel
Alien Bug
Posty: 1161
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:55
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pixel » 22 lip 2008, 13:12

ja robiłem tak (łączenie sampli)ale w innych gatunkach np. w house.
Reverb uzywam obecnie w kawalku ktory dlubie tylko ze na prawde baaardzo delikatnie :)

Awatar użytkownika
magnatec
Stellar Magnitude / MAE
Posty: 499
Rejestracja: 14 lip 2004, 22:41
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: magnatec » 22 lip 2008, 15:14

wszystko dobre, co fajnie gra
ja ostatnio się zastanawiałem nad tym, czy nie zrobić kicka z nagranych wcześniej dźwięków. przeczytałem jakiś czas temu... czy usłyszałem, nieważne... takie zdanie:
cyt.: "... jeżeli jesteś pianistą, to przesiądź się na gitarę, a zobaczysz jak wiele innych możliwości daje ten instrument..." i postanowiłem, że odstawiam gałki, myszki i edytorki, na rzecz mikrofonu i zaczynam nagrywać wszystko co wydaje dźwiękii i z tego dopiero zacznę konstruować rytmy, melodie etc.

Awatar użytkownika
seismic
Seismic Activity / The Tribe
Posty: 935
Rejestracja: 19 lis 2003, 13:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seismic » 22 lip 2008, 18:01

Bardzo chętnie posłucham tego co Ci się uda w ten sposób zbudować Mag. :roll:
"Tak będzie przy końcu świata: wyjdą aniołowie, wyłączą złych spośród sprawiedliwych i wrzucą w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów." [Mt 13,50]

Awatar użytkownika
Pixel
Alien Bug
Posty: 1161
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:55
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pixel » 23 lip 2008, 10:41

To juz zakrawa o ekseperyment i raczej takiej muzy mozna sie spodziewac :)

Swoją drogą pewnie fajne rzeczy mozna uzyskac nagrywajac np. wiertarke czy piłke reczną podczas piłowania drewna i potem wrzucić do jakiegos addytywnego syntezatora z funkcja resyntezy 8) .Albo zapętlic i wrzucić jako przebieg lfo. albo... heeee... mozliwosci jest sporo :D Jak tak pomyślałem teraz to może wyjść z tego świetna zabawa :D

Awatar użytkownika
Kino Oko
Bigwigs
Posty: 140
Rejestracja: 20 wrz 2006, 11:11
Kontaktowanie:

Post autor: Kino Oko » 23 lip 2008, 15:26

kiedys nagralismy jako tromesa taki kawalek, ruroid sie nazywal. przewalalismy w kartonowym pudelku kupe gwozdzi. W stereopianie nagrywalismy wibrujaca przysatwiona do biurka linijke. dobra zabawa, niezle inspiruje

Awatar użytkownika
seismic
Seismic Activity / The Tribe
Posty: 935
Rejestracja: 19 lis 2003, 13:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seismic » 26 lip 2008, 10:41

No właśnie tak średnio mi kiedyś przypasował ten kawałek. :)
Ale jeśli chodzi o te sztuczne efekty to jestem raczej przeciw,
zabawa może być przednia i potem np jak z kimś będziesz słuchał utworu
to powiesz komuś :
"Wiesz, ten efekt co teraz poleciał, to było spuszczenie w kiblu wody..." :D
Eksperyment może wyjść spoko, ale generalnie uważam,
że z takich rzeczy nie da się perły zrobić która dobrze wpadnie w ucho.
"Tak będzie przy końcu świata: wyjdą aniołowie, wyłączą złych spośród sprawiedliwych i wrzucą w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów." [Mt 13,50]

Awatar użytkownika
*JetMan*
Psytrance.pl
Posty: 4045
Rejestracja: 30 mar 2003, 10:13
Lokalizacja: Dublin, IE
Kontaktowanie:

Post autor: *JetMan* » 26 lip 2008, 22:59

niekoniecznie panie Seismic, niekoniecznie... ;)
Wszystko zalezy od obrobki materialu! :)

Ciekawe efekty mozna osiagnac wykorzytujac sprzety domowe- np. reczna wyciskarka soku do owocow. :D

Warto poeksperymentowac.
--
*J3t_Man*

"With a watch you know what time it is,
with two watches you are never sure"

Awatar użytkownika
Artha
Cronomi Records / The Tribe
Posty: 937
Rejestracja: 25 mar 2003, 12:19
Lokalizacja: malbork
Kontaktowanie:

Post autor: Artha » 27 lip 2008, 07:15

sa to metody, ktore zapoczatkowane byly przy produkcji modulow :-) pamietam te lata,hihi

bardzo dobra strona tego experymentu jest to, ze poruszymy mocno wyobraznie oraz udoskonalimy wiedze swojego samplera :-)

Awatar użytkownika
seismic
Seismic Activity / The Tribe
Posty: 935
Rejestracja: 19 lis 2003, 13:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seismic » 02 sie 2008, 10:48

"Tak będzie przy końcu świata: wyjdą aniołowie, wyłączą złych spośród sprawiedliwych i wrzucą w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów." [Mt 13,50]

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Psysutra » 12 gru 2008, 22:18

Ja się obecnie zastanawiam, jak zrobić kick jak w wałkach AP. Próbowałem użyć wirtualnej repliki juno 60 i sh-101, ale nie wychodziło to. Albo kick był za długi albo nie miał odpowiedniego klangu (nawet korekcja nie pomagała).
Sądzę, że jest to odpowiednio rezonowana stopa...

Awatar użytkownika
bubblegum
Psylesia / TLG
Posty: 3042
Rejestracja: 20 cze 2005, 18:16
Kontaktowanie:

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: bubblegum » 12 gru 2008, 22:40

najprostszym sposobem będzie wycięcie go z jakiegoś kawałka AP :D Szukasz motywu gdzie leci sam kick i ciach, jest Twój 8)

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Psysutra » 12 gru 2008, 23:49

Próbowałem ale zawsze coś na kicku było- to jakiś tom, czy delay z leada... Ciężko, ciężko ;) Najlepiej mi się go zsamplowało z Unreleased Tracks, ale się zastanawiam, w jakich kawałkach jeszcze może być choćby jeden niczym nieskażony kick.

Chociaż przed chwilą się dorwałem do Bazzismu to mogę coś na nim poczarować, tylko wkurwia ten ton na wysokości kilku/nastu kHz. Jednak się to machnie filtrem i już szum mnie może pocałować w dupę ;) Szkoda, że nie dołożyli do Bazzizmu innych fal jak np. piła, trójkąt czy square. Interesuje mnie, jak by to brzmiało ;)

Awatar użytkownika
Artha
Cronomi Records / The Tribe
Posty: 937
Rejestracja: 25 mar 2003, 12:19
Lokalizacja: malbork
Kontaktowanie:

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Artha » 13 gru 2008, 06:47

sa packi z samplami, ktos juz wrzucal tutaj, z pewnoscia znajdziesz taki, ktory by Cie zainteresowal, a jesli nie to w samplach z serii vengeance.

Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Just-Mike » 15 gru 2008, 11:16

Zrobić Kick jak w AP jest bardzo łatwo. Częstotliwość musi wolniej schodzić w zakresie 200 -> 80 Hz. Obecnie nie używa się takich kicków, bo raz, że są nie modne a dwa, że przytłumiają i nie zgrywają się ładnie z basem. Oczywiście polecam jakiś zwykły edytor dźwięku zamiast instrumentu, chociaż np w Sytrus-ie można to zrobić genialnie :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Artha
Cronomi Records / The Tribe
Posty: 937
Rejestracja: 25 mar 2003, 12:19
Lokalizacja: malbork
Kontaktowanie:

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Artha » 15 gru 2008, 13:13

dokladnie, przy wspolczesnej modzie k_bb, kbbb dominuja krotkie,agresywne kicki ;)

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Psysutra » 15 gru 2008, 16:01

Wali mnie to, że jest niemodne.
Ja zaprawdę powiadam wam, ten kick wróci w wielkim stylu!
Próbujem, próbujem... Z pomocą Bazzismu coś tam pokombinowałem, ale spróbuję metody zasugerowanej przez Mike'a. Thank You very macica ;)

Awatar użytkownika
Just-Mike
Psytrance.pl / Stellar Magnitude / MAE
Posty: 678
Rejestracja: 19 mar 2003, 18:56
Lokalizacja: Warszawa / Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Post autor: Just-Mike » 16 gru 2008, 06:21

Masz tu GOA kick, zrobiłem go w 5 minut ;]
http://www.megaupload.com/?d=TZSGFMYM

Przy okazji jak będziesz robić numer z nim, to jak już zgrasz z basem, to sobie o oktawę ten kick obniż i będziesz wiedział, dlaczego jest niemodny :-)
Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość