Strona 6 z 8

: 21 lip 2008, 20:31
autor: Artha
z tych co znam to tak, Mesca masz racje :-)

: 21 lip 2008, 23:20
autor: seismic
Mesca - Generalnie ładnie "Pojechane" :roll:
Fakt ta tablica to niezły hardkor . Najlepiej pokazać tą tablice i wytłumaczyć jakiemuś koledze laikowi to uzna cię za Kosmos Inżyniera Dźwięku :D

Zaraz sprawdze czy mój wygenerowany kick z przepisu isra infected przypasuje mi.

: 22 lip 2008, 13:05
autor: Kino Oko
ale widze, ze wszystkie dywagacje opieraja sie na sinusie. a przeciez jest tyle innych fajnych mozliwosci ktore brzmia inaczej od zwyklych modulowanych piczem sinusów.

nie jest to co prawda robota dla leniwych ale dobrym pomyslem jest proba laczenia paru brzmien i wybierania z kazdego czegos, co jest w nim dobre. Czasem wychodza dobre rzeczy. Pozostaja jeszcze krotkie reverby o ktorych kiedys pisalem, dodajace masy w dole.

probojecie tez robic takie wynalazki?

: 22 lip 2008, 13:12
autor: Pixel
ja robiłem tak (łączenie sampli)ale w innych gatunkach np. w house.
Reverb uzywam obecnie w kawalku ktory dlubie tylko ze na prawde baaardzo delikatnie :)

: 22 lip 2008, 15:14
autor: magnatec
wszystko dobre, co fajnie gra
ja ostatnio się zastanawiałem nad tym, czy nie zrobić kicka z nagranych wcześniej dźwięków. przeczytałem jakiś czas temu... czy usłyszałem, nieważne... takie zdanie:
cyt.: "... jeżeli jesteś pianistą, to przesiądź się na gitarę, a zobaczysz jak wiele innych możliwości daje ten instrument..." i postanowiłem, że odstawiam gałki, myszki i edytorki, na rzecz mikrofonu i zaczynam nagrywać wszystko co wydaje dźwiękii i z tego dopiero zacznę konstruować rytmy, melodie etc.

: 22 lip 2008, 18:01
autor: seismic
Bardzo chętnie posłucham tego co Ci się uda w ten sposób zbudować Mag. :roll:

: 23 lip 2008, 10:41
autor: Pixel
To juz zakrawa o ekseperyment i raczej takiej muzy mozna sie spodziewac :)

Swoją drogą pewnie fajne rzeczy mozna uzyskac nagrywajac np. wiertarke czy piłke reczną podczas piłowania drewna i potem wrzucić do jakiegos addytywnego syntezatora z funkcja resyntezy 8) .Albo zapętlic i wrzucić jako przebieg lfo. albo... heeee... mozliwosci jest sporo :D Jak tak pomyślałem teraz to może wyjść z tego świetna zabawa :D

: 23 lip 2008, 15:26
autor: Kino Oko
kiedys nagralismy jako tromesa taki kawalek, ruroid sie nazywal. przewalalismy w kartonowym pudelku kupe gwozdzi. W stereopianie nagrywalismy wibrujaca przysatwiona do biurka linijke. dobra zabawa, niezle inspiruje

: 26 lip 2008, 10:41
autor: seismic
No właśnie tak średnio mi kiedyś przypasował ten kawałek. :)
Ale jeśli chodzi o te sztuczne efekty to jestem raczej przeciw,
zabawa może być przednia i potem np jak z kimś będziesz słuchał utworu
to powiesz komuś :
"Wiesz, ten efekt co teraz poleciał, to było spuszczenie w kiblu wody..." :D
Eksperyment może wyjść spoko, ale generalnie uważam,
że z takich rzeczy nie da się perły zrobić która dobrze wpadnie w ucho.

: 26 lip 2008, 22:59
autor: *JetMan*
niekoniecznie panie Seismic, niekoniecznie... ;)
Wszystko zalezy od obrobki materialu! :)

Ciekawe efekty mozna osiagnac wykorzytujac sprzety domowe- np. reczna wyciskarka soku do owocow. :D

Warto poeksperymentowac.

: 27 lip 2008, 07:15
autor: Artha
sa to metody, ktore zapoczatkowane byly przy produkcji modulow :-) pamietam te lata,hihi

bardzo dobra strona tego experymentu jest to, ze poruszymy mocno wyobraznie oraz udoskonalimy wiedze swojego samplera :-)

: 02 sie 2008, 10:48
autor: seismic

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 12 gru 2008, 22:18
autor: Psysutra
Ja się obecnie zastanawiam, jak zrobić kick jak w wałkach AP. Próbowałem użyć wirtualnej repliki juno 60 i sh-101, ale nie wychodziło to. Albo kick był za długi albo nie miał odpowiedniego klangu (nawet korekcja nie pomagała).
Sądzę, że jest to odpowiednio rezonowana stopa...

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 12 gru 2008, 22:40
autor: bubblegum
najprostszym sposobem będzie wycięcie go z jakiegoś kawałka AP :D Szukasz motywu gdzie leci sam kick i ciach, jest Twój 8)

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 12 gru 2008, 23:49
autor: Psysutra
Próbowałem ale zawsze coś na kicku było- to jakiś tom, czy delay z leada... Ciężko, ciężko ;) Najlepiej mi się go zsamplowało z Unreleased Tracks, ale się zastanawiam, w jakich kawałkach jeszcze może być choćby jeden niczym nieskażony kick.

Chociaż przed chwilą się dorwałem do Bazzismu to mogę coś na nim poczarować, tylko wkurwia ten ton na wysokości kilku/nastu kHz. Jednak się to machnie filtrem i już szum mnie może pocałować w dupę ;) Szkoda, że nie dołożyli do Bazzizmu innych fal jak np. piła, trójkąt czy square. Interesuje mnie, jak by to brzmiało ;)

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 13 gru 2008, 06:47
autor: Artha
sa packi z samplami, ktos juz wrzucal tutaj, z pewnoscia znajdziesz taki, ktory by Cie zainteresowal, a jesli nie to w samplach z serii vengeance.

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 15 gru 2008, 11:16
autor: Just-Mike
Zrobić Kick jak w AP jest bardzo łatwo. Częstotliwość musi wolniej schodzić w zakresie 200 -> 80 Hz. Obecnie nie używa się takich kicków, bo raz, że są nie modne a dwa, że przytłumiają i nie zgrywają się ładnie z basem. Oczywiście polecam jakiś zwykły edytor dźwięku zamiast instrumentu, chociaż np w Sytrus-ie można to zrobić genialnie :-)

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 15 gru 2008, 13:13
autor: Artha
dokladnie, przy wspolczesnej modzie k_bb, kbbb dominuja krotkie,agresywne kicki ;)

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 15 gru 2008, 16:01
autor: Psysutra
Wali mnie to, że jest niemodne.
Ja zaprawdę powiadam wam, ten kick wróci w wielkim stylu!
Próbujem, próbujem... Z pomocą Bazzismu coś tam pokombinowałem, ale spróbuję metody zasugerowanej przez Mike'a. Thank You very macica ;)

Re: Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

: 16 gru 2008, 06:21
autor: Just-Mike
Masz tu GOA kick, zrobiłem go w 5 minut ;]
http://www.megaupload.com/?d=TZSGFMYM

Przy okazji jak będziesz robić numer z nim, to jak już zgrasz z basem, to sobie o oktawę ten kick obniż i będziesz wiedział, dlaczego jest niemodny :-)