Lekcje tworzenia psytransu (1) - Kick

Generowanie transowych dźwięków w domowym zaciszu :: Music making, independent artists
Awatar użytkownika
Artha
Cronomi Records / The Tribe
Posty: 937
Rejestracja: 25 mar 2003, 12:19
Lokalizacja: malbork
Kontaktowanie:

Post autor: Artha » 18 gru 2007, 14:29

swietna maszynka do robienia KICKow, ktorej uyzwam - BazzISM.


http://www.ismism.de/home_e.htm

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Psysutra » 26 mar 2008, 13:37

czasami też można użyć sampli z TR-909 czy 808 i pociągnąć equalizerem- drobna i chamska droga na skróty, ale czasami fajne rzeczy wychodzą :]

Awatar użytkownika
Artha
Cronomi Records / The Tribe
Posty: 937
Rejestracja: 25 mar 2003, 12:19
Lokalizacja: malbork
Kontaktowanie:

Post autor: Artha » 27 mar 2008, 11:35


Awatar użytkownika
Gog
Respected User
Posty: 175
Rejestracja: 26 cze 2007, 22:56
Lokalizacja: kraina Magog

Post autor: Gog » 30 mar 2008, 13:07

Haha widze, ze wkleiles tu ten link. Bardzo dobrze! Polecam te stopy, okolo 80 roznych bardzo dobrej jakosci sampli! A tak w ogole to link pochodzi z tego forum - http://forum.isratrance.com/forum-equip ... -creation/ - rowniez polecam ;)

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Psysutra » 30 mar 2008, 14:29

Czwarty raz próbuję to ściągnąć i ciągle się nie da :? :evil:


Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Psysutra » 31 mar 2008, 00:01

Spasiba Balszoj, Artha ;]

Awatar użytkownika
VanHalik
Respected User
Posty: 185
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: VanHalik » 10 kwie 2008, 18:08

A jesli wszystko co tu Panowie piszecie to dla kogos za duzo? Jesli ja nie jestem pewny sluchajac transu co to jest kick (jestem prawie pewny :D), w kazdym razie jestem pewny ze nie jestem pewny ze to co slysze w probkach ktore dajecie to wlasnie to co mi sie wydaje... :shock: ale juz na pewno nie wiem co to pitch, ratio, obwiednia i masa tych wszystkich innych terminow ktorych uzywacie? Potrzebowalbym wtedy chyba tutoriala o tworzeniu muzyki elektronicznej/cyfrowej w ogole...? Albo tutoriala o obróbce dźwięku? Po co, co i na co i z czego i jak? Moze ktos tu pomoc? (PS. z tego tematu zrobila sie dyskusja ekspertow wysokich lotow, a nie poradnik dla poczatkujacych - wytrwalem tylko do polowy). Ale to tylko moje zdanie. A moze nie uwazalem na muzyce w podstawowce? :) Pomozcie bo temat strasznie mnie interesuje, kocham trans i ciekaw jestem czy moge cos do niego wniesc. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pixel
Alien Bug
Posty: 1161
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:55
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pixel » 11 kwie 2008, 13:12

Ojojoj. My tu gadamy o podstawach własnie. Jesli nie łapiesz tego to dłuuuuuuuga droga przed tobą. Niestety ale nie da sie tego wszystkiego opanowac w miesiąc. Mi potrzeba bylo ok.10 lat i wciaz sie ucze czegos nowego.
Lektury tez jest duzo przed tobą :wink:

Awatar użytkownika
Dynamid
Psy Cut Fingers / Digital Disorder
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2007, 19:52

Post autor: Dynamid » 11 kwie 2008, 13:39

VanHalik: proponuje rozpoczac przygode z muzyka elektroniczna np od... Reason'a.
(bo to bardzo przejrzysty i zachecajacy swoim interfejsem soft, z ktorego na poczatek mozna na prawde duzo sie dowiedziec o syntezie dzwieku)
Sluch i przedewszystkim zapał (tylko nie słomiany) powinien wystarczyc..a z biegiem czasu experymentujac z programami po koleji dowiesz sie co znacza, poszczególne parametry i wszystkie te terminy ktorych teraz nierozumiesz...niestety im dalej w las tym wiecej drzew, ale nie warto sie zniechecac, bo muzyka to bardzo wdzieczna dziedzina sztuki..
pozdrawiam i czekam na pierwszy release!!

Awatar użytkownika
VanHalik
Respected User
Posty: 185
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: VanHalik » 11 kwie 2008, 21:30

No właśnie - słomiany zapał - to jest to czego się boję. Nigdy nie ułożyłem moich puzzli składających się z 3000 części.. Pomimo że byłem w ponad połowie. Heh. DJ'ka to za to to co mnie interesuje na pewno. Bo jest różnica nie? :] DJ to też artysta ale mniejszego kalibru, czy się mylę? Potrzeba treningu techniki/manuala, dobrego słuchu, obeznania i sowitych zbiorów muzycznych. Oczywiście sprzęt. Chcę wkręcic się w klimat bardziej niż tylko słuchac i bawic sie przy tym. Sory za offtopa ogolnie. Jest temat na tym forum gdzie najlepiej by o tym popisac? O byciu transowym DJ'em? :) a raczej o zostawaniu nim...

Awatar użytkownika
Dynamid
Psy Cut Fingers / Digital Disorder
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2007, 19:52

Post autor: Dynamid » 12 kwie 2008, 16:19

...czyli mowisz ze chetnie bys sie polansowal, ale nie wiesz jak...poszukaj moze sa jakies poradniki w ksiegarniach..cos musi byc!!

Awatar użytkownika
VanHalik
Respected User
Posty: 185
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: VanHalik » 12 kwie 2008, 17:02

No właśnie :twisted: Ale czemu ludzie chcą byc i zostają DJ'ami? Tylko z powodu lansu? Nie wydaje mnie się... Jest we mnie chęc bycia w samym srodku wszelkiej maści transowych imprez. Kiedyś jak słuchałem innej muzyki nie było we mnie tego, chciałem się bawic i reszta mnie nie obchodziła. Tak czy inaczej długa droga również w tym przypadku aczkolwiek zapewne nie te 10 lat, o których pisał Pixel... Dobra, koniec offtopowego wątku z mojej strony. Trzymadło :)

Awatar użytkownika
mescarajah
Mesca
Posty: 777
Rejestracja: 27 mar 2005, 23:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: mescarajah » 15 kwie 2008, 14:42

dla wszystkich czubków - zrobiona kiedys przezemnie analiza dobrego kickdruma ;] w exelu - ale jako JPG :D

kick w liczbach hehe

:arrow: http://img237.imageshack.us/img237/7374/kickxlsrb1.jpg



T - okres fali sinusoidalnej zmiennej
A- amplituda syngalu zalezana od czasu [dB liczone od 0dB HeadRoom]
czas - no czas w 10ms ma jednostke w tabeli
semi plus - zmiana tonu liczona w semitonach (półtonach) od konca wybrzmiewania kicka (wg tablic czestotliwosciowych)
ostatnia kolumna to poprzednia/3 do wykresow

Wykresy przedstawiaja zmiane pitcha (po półtonach) fali dzwiekowej w czasie.
Był jeszcze wykres ukasujacy zmiane amplitudy od czasu (pokazywal jakby jak byloby ustawione EQ na sygnale ze stala A), ale sie gdzies zapodzial ; )

pzdr ;] ciekawe czy ktos z tego wyciagnie jakies rewelacje ;]
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2008, 17:18 przez mescarajah, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pixel
Alien Bug
Posty: 1161
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:55
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pixel » 15 kwie 2008, 16:49

Dobre :D
VanHalik -> teraz dopiero mozesz mowic ze temat jest zawiły :lol:

Awatar użytkownika
Psysutra
Cronomi Records
Posty: 4875
Rejestracja: 24 mar 2008, 12:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Psysutra » 15 kwie 2008, 23:20

O w pizdu :shock:

Ja nic z tego nie kumam :lol:

Awatar użytkownika
Pixel
Alien Bug
Posty: 1161
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:55
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pixel » 16 lip 2008, 13:05

Po roku walk z "psy-kickiem" moge stwierdzić że 2 metody sa niezawodne:
1 - czyli tworzenie kicka w Sony Soundforge, wg przepisu Infected Mushroom i w Adobe Audiotion: http://forum.isratrance.com/adobe-audit ... -tutorial/

2 - tworzenie kicka w Native Instruments Kontakt z wygenerowanej wcześniej sinusoidy. wg przepisu Andi Vaxa z SynSUN http://udma.com.ua/academy/index.php?pa ... _Tutorial/
Tutaj mysle jest wieksze pole do popisu bo mozna odpalic analizator widma i przy jego pomocy wykrecic wymarzonego kopniaka (kicka). Plusem jest to ze działa się w czasie rzeczywistym i latwiej go dopasowac do linii basu :)

Przesluchalem tez mase sampli kicków ale sample to nie jest to. za duzo zabawy potem z dopasowaniem do kawałka. Te dwa sposoby sa o tyle lepsze ze od poczatku robimy kicka takiego jakiego chcemy miec :)

Kolejny sprawa to VSTi do generowania kicka - nie bawilem sie Bazzismem wiec sie nie wypowiem ale testowalem inne i były malo intuicyjne i do bani.


Waznym elementem (jak nie najwazniejszym) jest dopasowac czestotliwosc generowanej sinusoidy do basu. Na szczescie znalazlem tabele ktora ulatwia znalezienie wlasciwej czestotliwosci do nuty: http://img338.imageshack.us/img338/2937 ... artgj4.jpg :)

Naturalnie potem dodaje EQ i kompresor (zeby uwydatnic transjenty, chyba ze nie trzeba). Parametrow nie podam bo sie nie da. Zbyt wiele zaleznosci zeby podac konkretne przyklady.

Dzięki tej (i tylko tej) wiedzy można zrobic psy-kicka jakiego się chce :]

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
mescarajah
Mesca
Posty: 777
Rejestracja: 27 mar 2005, 23:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: mescarajah » 21 lip 2008, 12:37

Pixel - pojebalo cie ; )

Ta tabela czestotliwosci nic ci nie da niestety ... Kick ma znikoma tonacje - raczej ma po prostu swoj groove. To nie jeden ton tylko glide po paru oktawach. Pozatym to nieco jest nonsensowe to patrzenie na ton kicka - na przyklad - Jak robisz kawalek w skali
fis-mol to bass moze spokojnie smigac na fis, d, e , nawet i a, a przy przejsciach a nie bedzie kolidowal ci z reszta kawalka ... a kicka jednak nie zmienisz w tercji - bedzie ten sam - a dwa rozne tonalnie bassy (kick+bl) naraz powinny teraz teoretycznie dac kupe - a tak nie jest ;) bo wszystko gra ladnie. Po prostu trzeba dopasowac EQ i brzmienie glowne. Duzo da tez CH dodany na kick albo jakis krotki cichy snare.

Ja kiedys tez patrzylem na wzory itp ... (co z robic - w polowie umysl scisly) ale to gowno warte jest. Po prostu jak brzmi dobrze to brzmi dobrze. Lepiej robic wiec duzo na sluch jak sie tylko nauczy pewnego sposobu dazenia do celu. Co za tym idzie trzeba miec tez na czym odsluchac taki kick.

Jeden sampel brzmi do dupy a kolejny lepiej. Wiec robisz sobie pelno kickow i dobierasz albo je sobie tunujesz, skracasz + fade out + eq i masz.... Czasem durny softowy ulepszac widma robi czary. Lepiej sie skupic na aspekcie duszy muzyki niz tych wszystkich cyferkach ;) ktore nic pozniej nie znacza dla sluchacza. :D

Awatar użytkownika
Pixel
Alien Bug
Posty: 1161
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:55
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pixel » 21 lip 2008, 12:44

mescarajah pisze:Pixel - pojebalo cie ; )
no wiem :D

Awatar użytkownika
mescarajah
Mesca
Posty: 777
Rejestracja: 27 mar 2005, 23:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: mescarajah » 21 lip 2008, 20:30

Pixel pisze:
mescarajah pisze:Pixel - pojebalo cie ; )
no wiem :D
Ale to ja jestem najbardziej pojebany i tak :P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość