Welcome to the Polish Psychedelic Trance Portal

nolax



nolax.jpg
1. Na czym polega różnica pomiędzy old school i neogoa?

Jest to trudne do zdefiniowania - niedawno zorientowałem się, że niektórzy przedstawiciele nowej szkoły goa używają więcej elementów oryginalnego stylu. W każdym razie podstawowa różnica to jak dla mnie ten "wielki" motyw, który dawniej składał się praktycznie na cały utwór (intro, wariacje, powtórki i efekty rozwijane w trakcie utworu), gdy obecnie porządny kawałek goa zawiera cały szereg głównych tematów jak i drugoplanowych czy nawet trzeciorzędnych melodii granych jednocześnie z podstawowymi. Obydwa style są bardzo interesujące, muzycznie i w sensie atmosfery, oraz obydwa podejścia mogą przenieść słuchacza w fantastyczny stan goa tańca. Nie mogę powiedzieć, że preferuję tylko jeden z nich.

2. Którzy artyści cię inspirują?

Muszę opowiedzieć historię moich pierwszych doświadczeń z goa trance. Około 1996 mój przyjaciel (DJ Digitoxin, właściciel wytwórni Phototropic Records) zawitał wraz ze mną u innego kumpla. W tym czasie słuchaliśmy mnóstwo muzyki dub - reggae i lubiliśmy to, co on puszczał. To było bardzo skoczne, głęboko psychodeliczne i melodyjne. Kiedy spytaliśmy go, jaki grał kawałek, on sprawdził i powiedział, że zagrał "Perfect Rainbow - Exotic Eye" na 33 rpm* zamiast 45 rpm. Potem przełączył na 45 i całość eksplodowała mi w uszach. Nigdy nie słuchałem czegoś podobnego. To była moja inicjacja z Goa-Trance i najbardziej inspirujące doświadczenie jakie kiedykolwiek miałem z Goa-Trance. W następnych latach musiałem poznać wszystkie inne charakterystyczne zjawiska dla tych czasów takie jak Astral Projection, Oforia, Radiotrance, Electric Universe, Cosmosis, Chi A.D., Juno Reactor, Man with No Name, Dimension 5, Ra itd. Muszę przyznać, że ci wszyscy artyści (i wielu innych) dzieli moje inspiracje.

studio.jpg
3. Jakie narzędzia i programy używasz do produkcji?

Zacząłem od Stainberg Cubase i trzymam się go do tej pory. Na początku używałem tylko analogowego sprzętu, ale od czasu przełomu głównie działam na syntezatorach VST. Ale nadal mam i używam mój Acces Virus B, Nord Rack 2 i Roland TB-3.

4.Czy pracujesz nad następnym albumem?

Szczerze: w obecnej chwili nie. Praca zajmuje mi czas i wieczorami jestem zbyt zmęczony by włączyć sprzęt studyjny i zabrać się do porządnej produkcji. To dosyć smutne i mam nadzieję, że nie potrwa tak wiecznie. Twoje zaproszenie do zagrania na We Are Aliens: Silver Lake Festival jest zdecydowanie motywacją do skończenia czegoś nowego - zobaczymy, zostało przeszło dwa miesiące czasu!

live.jpg
5.Proszę o kilka słów zaproszenia na twój występ w Polsce na Silver Lake Festival.

To zawsze przyjemność spotykać ludzi, którzy lubią ten unikalny styl - oraz być na festiwalu dedykowanym właśnie tej muzyce. To jak dołączyć do społeczności, która była tam zawsze, do ludzi z którymi tańczyłeś od dzieciństwa i uśmiechów, które uwielbiasz każdego dnia w swoim życiu. Jest to szczególna kultura, którą przechowujemy i uwielbiam każdą chwilę i każdy aspekt takiego weekendu. Czuje się zaszczycony grając na tym festiwalu nawet jeśli mój muzyczny wkład w tą scenę stał się bardzo rzadki. Do zobaczenia wszystkim. Dzięki!

*RPM, rpm, obr./min, r/min, r•min-1 (ang. revolutions per minute), obroty na minutę – jednostka miary częstotliwości obrotu, oznaczająca liczbę pełnych obrotów w ciągu minuty wokół ustalonej osi.