Welcome to the Polish Psychedelic Trance Portal

sandman



1) Shahar: Dlaczego wybrałeś imię Sandman?

Sandman: Miałem wiele imion, ale Sandman może być kojarzony z wieloma interpretacjami, które lubię, a które są związane z tym imieniem, od sand man (piaskowy dziadek) po sandman (Metallica).

2) Shahar: Jak odkryłeś muzykę trance?

Sandman: To było gdzieś około roku 92-93 kiedy zbrzydł mi już trochę świat metalu i niektórzy ludzie zaczęli przybywać z dziwną muzyką płynącą z syntezatorów! Była ona zupełnie inna od muzyki elektronicznej, jaką dotychczas słyszeliśmy. Przyczyną były prawdopodobnie dźwięki i atmosfera, które oferował wczesny styl transu - oto historia, he he...

3) Shahar: Co Cię skłoniło do tworzenia tej muzyki?

Sandman: Tak naprawdę to nie wiem co, ale jak już mówiłem, pierwszy transowy styl pojawił się w dobrym momencie w jak najbardziej odpowiednim czasie, po tym jak ludzie zaczęli szukać innych brzmień... mmm historia.

4) Shahar: Jak są Twoje odczucia związane z nowym albumem "Psycho Toons" teraz, kiedy został już wydany?

Sandman: Jestem zadowolony z faktu, że "Psycho Toons" został wydany w roku 2000, ponieważ to był dla mnie ważny plan by wydać album w roku 2000 (nie żeby się cokolwiek zmieniło - a może się zmieniło?). Z powodu muzycznego stylu, jaki oferuje "Psycho Toons" album ten jest dla mnie bardzo "odświeżający".

5) Shahar: Ktoś szepnął mi do ucha, że ciekawym sposobem na słuchanie tego CD jest słuchanie go podczas grania na Sony Playstation, co o tym sądzisz?

Sandman: Tak! "Psycho Toons" jest przyjaznym plug-inem do Playstation! (Wipeout!) Mogłem sprawić, żeby moje utwory były bardziej dziecinne (tak jak to można usłyszeć w niektórych grach), ale moim zamiarem było pozostanie w świecie psychedelic. To było miłe doświadczenie, ale prawdziwe zadowolenie przyszłoby ze strony twórców gier, zatem twórcy gier - jestem wolny dla waszego następnego projektu...

6) Shahar: Jak bardzo różni się nowy CD od materiału, który dotąd stworzyłeś?

Sandman: To nie jest tak, że "Psycho Toons" to album z muzyką taneczną czy też polka album. Zrobiłem trochę kawałków w przeszłości, które wykorzystują sample z gier (Mario Brothers itp.) i sądzę, że ten album jest bardziej dojrzały, z lepszym dźwiękiem, lepszą produkcją; tak, definitywnie jest różnica od strony produkcyjnej.

7) Shahar: Podaj mi przykłady utworów, w których zastosowałeś sample z gier.

Sandman: "Star Finder" (TIP, rok '97) to track w którym zaimplementowałem mnóstwo sampli z gier - od typowego dla gier dźwięku "skoku" po psychedeliczne bomby rodem z Nintendo. Była to dziwna kombinacja ścieżki dźwiękowej gier i porannego psytransowego utworu. A tak przy okazji, ten kawałek puszczono na Channel 6 (program dla dzieci) jako soundtrack dla interaktywnej gry telefonicznej.

8) Shahar: Jakieś szczególny sentyment związany ze Skinny Puppy? Sądzę, że wykryłem kilka dźwięków z Puppies w Twoim materiale muzycznym.

Sandman: Uważam, że mają najlepsze sample jakie kiedykolwiek słyszałem, cóż za wspaniałe umysły! Projekt psytransowych remixów Skinny Puppy jest już w drodze! Na razie nie mogę wyjawić więcej szczegółów na ten temat, ale uczynię to tak szybko jak będę mógł.

9) Shahar: Patrząc na materiał, który wydałeś przez te lata wydaje się, że "odbijasz się" pomiędzy różnymi stylami - historia fana metalu, upliftingowy i emocjonalny Witchcraft z Ramim na początku, mroczny gotycki CD "Witchcraft", lekko klubowy styl w HOM-Mega, a teraz piskliwy cyber świat w "Psycho Toons" - czy jesteś tam w środku lekko schizofreniczny czy to tylko różne nastroje o różnych porach? Co się działo w Twoim umyśle w każdej kreacji podczas procesu twórczego?

Sandman: Do mnie mówisz? Nie, nie ma we mnie żadnego innego Izika, wybacz. Widzisz, jestem młody, chcę odkryć tyle różnych stylów na ile pozwoli mi na to czas. Z początku kochałem emocjonalną stronę transu, to było tak odmienne od świata metalu, w którym wcześniej przebywałem. Lecz wtedy pojawił się czynnik odkrywania, który zaczął się rozwijać we wczesnych latach transu i stąd wziął się Sandman - industrialne elementy i metalowe dźwięki, to było TO! Szczególnie w Europie. Ludzie po prostu nie wierzyli, że ktoś z Izraela może tworzyć nocne dźwięki i może uczyć ich o psychodelicznej muzyce - ha ha. W 1999 historia była inna (przynajmniej dla mnie), po prostu nie chciałem robić już więcej mrocznego transu i stąd też narodziny "Psycho Toons".

10) Shahar: Z tyloma różnorodnymi stylami, wydaje się, że masz swoje własne unikalne miejsce, a Twojej muzyki nie można przypisać do konkretnego stylu trance - jak sądzisz, czemu tak jest? Jak zdefiniowałbyś swoją muzykę?

Sandman: Cóż, może dlatego że moja praca jest nieco inna od innych twórców poprzez fakt, iż lubię tworzyć utwory z łączonymi elementami z różnych światów (stylów). Możesz bardziej zaklasyfikować to jako muzykę elektroniczną niż jako zwykły transowy styl, czyż nie tak? W ten sposób lepiej się sprzeda...

11) Shahar: Wydałeś większość materiału poza Izraelem - jaki był ku temu powód?

Sandman: Co do tego to nie jestem do końca pewien... Mam respekt dla niektórych labeli, które wydawały moją muzykę od początku, takie jak Melodia (Eli & Israel), Hed-Artzi & Hommega. Oczywiście bez nich nie zdziałałbym nic poza Izraelem. Poza Izraelem ludzie mają bardziej otwarte umysły, można to usłyszeć dzięki muzyce, która stamtąd pochodzi - i nie tylko trance.

12) Shahar: Współpraca z innymi artystami jest dziś bardzo popularną rzeczą, jednak po "Witchcraft" te dni się skończyły, poza jednym trackiem, który zrobiłeś razem z Xeroxem i teraz pracujesz w pojedynkę, czemu tak jest?

Sandman: To bardzo dobry czas i miejsce by powiedzieć, że utwór "Psycho Toons" został stworzony razem z Xeroxem i przez błąd w layoucie nie zostało to wydrukowane na CD. Czemu? Pewnie dlatego, że moja muzyka nie jest taką przy której można współpracować... kto wie?

13) Shahar: Mówiąc o Witchcraft, moje długie uszy usłyszały plotki o Tobie i Ramim (Chakra) powracających by tworzyć razem nowy materiał muzyczny, prawda czy fałsz?

Sandman: Prawda, razem z kilkoma innymi projektami, które planuję robić.

14) Shahar: Czego słuchasz? Jakieś rekomendacje?

Sandman: Lubię muzykę lo-fi taką jak Portishead, Massive Attack, Tricky, Bjork. Lubię także filmowe soundtracki. Wszystko to zależy od mojego nastroju.

15) Shahar: Ulubiona muzyka trance?

Sandman: Ammmm... nie jestem pewien... lubię Double Dragon, są naprawdę dobrzy. Również nowi kolesie z Dark Soho są sababa. (Sababa w hebrajskim slangu znaczy tyle, co ang. "cool" - przyp. Shahar)

16) Shahar: Jakie są Twoje plany na przyszłość? Czy obecnie pracujesz nad nowym materiałem? Jaki kierunek obierze teraz Twoja muzyka?

Sandman: Mój kontrakt na milion dolarów jest już w drodze - dotyczy klubowego transowego projektu, który ujrzy światło dzienne tego lata. Szykuje się również współpraca z Dudim Levym (izraelski wokalista rockowy i gitarzysta), która przyniesie niezły album... bla bla bla.

17) Shahar: Co chciałbyś robić kiedy "dorośniesz"?

Sandman: Chcę tworzyć normalną muzykę!!!

Tekst pochodzi ze strony www.isratrance.com
Autor: Shahar
Tłumaczenie: Templar