Welcome to the Polish Psychedelic Trance Portal

shiva chandra



1) Children: Jak i kiedy zacząłeś tworzyć Goa?

Daniel: W 1991 roku byłem na swoim pierwszym "trance party" w Manali (Indie) i byłem zdumiony muzyką i ludźmi. Gdy wróciłem z powrotem do Niemiec odbywały się małe, prywatne imprezy w lesie i wniknąłem głębiej w to wszystko. Kupiłem komputer Atari i w 1992 roku zacząłem tworzyć trance jedynie dla siebie posiadając niewielką ilość sprzętu.

2) Children: Pomówmy o albumie "Auricular"... Wygląda na to, że całkowicie zmieniłeś styl: twoje poprzednie albumy były psychedeliczne i melodyjne z wieloma tribalowymi brzmieniami, a ten album jest bardziej minimalny i niektóre dźwięki przypominają mi styl Atmosa (według mnie to nawet lepiej)... Skąd ta zmiana stylu?

Daniel: Myślę, że Atmos ma swój własny styl. Wszystkie moje cztery albumy różnią się od siebie. Nawet na tym samym albumie utwory nie są do siebie bardzo podobne. Ale to prawda, staram się poszukiwać nowych dróg, nowych dźwięków. Moja muzyka zawsze była minimalna. Kupiłem nowy, bardzo dobry mikrofon i stworzyłem wiele nagrań tworząc własne dźwięki, czerpię również inspiracje od takich DJ'ów jak Phillip i Mapusa Mapusa, z którymi stworzyłem niektóre utwory.

3) Children: Czy planujesz wydać nowy album po "Auricular"? Kiedy zostałby wydany? Czy będzie on utrzymany w twoim starym stylu, czy też w nowym, bardziej minimalnym?

Daniel: Z całą pewnością. Tworzę nowy projekt wspólnie z DJ'em Mapusa Mapusa. Ukaże się nasz nowy album wydany przez Medium Rec. w marcu 2001. Nazwa projektu to również "Auricular". Przygotowaliśmy wspólnie kilka utworów na potrzeby albumu Auricular, więc nazwałem go "Auricular" tak jak nasz nowy projekt. Pod koniec lata 2001 ukaże się nowy album Shivy Chandry. Pojawi się niedługo singiel wydany przez Plastic Park Records zatytułowany Prime Time Plastix (DJ Phillip i ja).

4) Children: Które z Twoich własnych kawałków lubisz najbardziej?

Daniel: Stworzyłem przeszło 60 utworów i lubię wiele z nich. Kilkoma spośród wielu moich faworytów są: Chandra, Mendrem, Essence, Metasynth i Schaukelstuhl.

5) Children: Twoje ulubione psychedeliczne grupy i albumy?

Daniel: Jest tak wiele rodzajów muzyki. Nawet swing może być psychedeliczny. Lubię XV Kilist, Haldolium, SBK i wiele innych.

6) Children: Skąd czerpiesz inspiracje, kiedy tworzysz utwór w starym i w nowym minimalnym stylu?

Daniel: Prosto od moich muz i z doświadczeń, które zdobywam w życiu. To jest pewien rodzaj energii, albo się ją ma albo nie.

7) Children: Jakiego sprzętu używasz do tworzenia utworów?

Daniel: Posiadam kompletne studio, syntezatory i inny sprzęt. Używam Neumanna U87 do nagrywania sampli, które edytuję na komputerze z Cubase VST.

8) Children: Ile czasu zajmuje Ci zwykle stworzenie utworu?

Daniel: Praca nie polega jedynie na tworzeniu kawałków. Musisz opiekować się całością, uczyć się obsługi nowych programów itd. Dobrze przygotowany potrzebuję około 3 dni na stworzenie jednego utworu.

9) Children: Czy jest jakiś inny artysta, z którym chciałbyś współpracować?

Daniel: Jest wielu artystów, z którymi chciałbym współpracować od lat, na przykład Earth, Tarsis, SBK i XV Kilist. Tworzenie innej muzyki z dobrymi muzykami byłoby również bardzo interesujące.

10) Children: Czy grasz sety jako DJ? Jeżeli tak to co grasz jako DJ na imprezach?

Daniel: Gram live acty. Czasami gram sety, ale gram więcej własnej muzyki oraz muzyki do niej podobnej.

11) Children: Kiedy i gdzie odbyła się Twoja najlepsza impreza? I twoje najgorsza?

Daniel: Zbyt trudne pytanie. Ostatnio grałem na bardzo dobrej imprezie w Tokio zorganizowanej przez Trance Cafe. Najgorszej imprezy nie pamiętam, ponieważ była bardzo kiepska.

12) Children: Jesteś związany z muzyką psychedelic trance od wielu lat. Co sądzisz o ewolucji tego stylu w ostatnim roku z muzycznego punktu widzenia? Czy według Ciebie wszystko idzie w dobrym, czy złym kierunku?

Daniel: Muzyka staje się coraz lepsza z powodu postępu technicznego. Staje się również bardziej komercyjna, co oznacza, że wiele osób otwiera się na nią na całym świecie. To jest dobre. To łączy różne kultury.

13) Children: Ostatnie pytanie, które może zainteresować odwiedzających tą stronę: Z albumu kosztującego 20 dolarów, ile idzie do Twojej kieszeni? Ile dostajesz, kiedy na kompilacji za 20 dolarów znajduje się Twój utwór?

Daniel: To zależy od kontraktu. Za jeden album około 1,50 $ włączając koszty praw autorskich. Na kompilacji zawierającej na przykład 10 artystów kwota ta jest dzielona pomiędzy wszystkich wykonawców.

Children: Dzięki i życzę powodzenia przy twoich następnych produkcjach. ;-)

Tekst pochodzi ze strony www.psynews.org
Autor: Children
Tłumaczenie: Templar