Welcome to the Polish Psychedelic Trance Portal

assassi.Nations - the killers


assassi.Nations_-_the_killers
TIP World, 2001


1. Alien Project - Midnight Sun (GMS Remix)
2. Meathead Productions - The Big Ship
3. 1300 Mics - Salvia Divinidorum
4. Alien Project vs Astrix - Genetic Eyes (GMS Remix)
5. D-Tek n' Dr Panic - Psychedelic Cowboy
6. Zorba feat. Chicago - The Rush
7. Logic Bomb - Lodjik
8. The Antidote - Have A Drink
9. Synthetic - The Mummy

Przełom wieków w muzyce psychedelic trance to mocny rozwój odłamu znanego dziś jako full-on. Wpadające w ucho melodie, duża dawka energii, przy jednoczesnym zachowaniu dźwiękowych zawijasów, sprawiły, że gatunek dość szybko podbił parkiety. Full-on ewoluował, a użytkownicy Psytrance.pl byli tego świadkami. Po ośmiu miesiącach od rozpoczęcia "nadawania" serwisu, na wydawniczym rynku nakładem wytwórni TIP World pojawiła się kompilacja "Assassi:Nations".

Na składance nagrania zamieścili najbardziej aktywni producenci przełomu wieków, wyjątkiem w tym towarzystwie jest duet D-Tek n' Dr Panic, który zasygnalizował światu, że w Meksyku również słuchają i produkują psytrance. Album otwiera remix jednego z najbardziej znanych nagrań izraelskiego projektu Alien Project: "Midnight Sun". Autorami remiksu są panowie Joe Quinteros i Shajahan Matkin, bardziej znani jako GMS. Oryginał został poddany procesowi "przyśpieszenia" z dodatkiem "dżiemesowych" efektów, na szczęście nie wpłynęło to ujemnie na jego urok. Meathead Productions to projekt, w który zaangażował się Fréderic Holyszewski oraz panowie z GMS. Połączenie inwencji twórczej tych producentów zaowocowało świetnym "The Big Ship", który swą dynamiką poruszy każdy parkiet. Jeśli komuś mało GMS to wspólnie z Chicago i Raja Ram jako 1300 Mics nagrali "Salvia Divinidorum". Skrzeczący, drążący i porywający kawałek zwiastował nadejście jednego z ciekawszych albumów w historii full-onu "1200 Micrograms". Na pozycji czwartej znajdziemy "Genetic Eyes", nagranie za które odpowiedzialni są jedni z prekursorów full-onu: Astrix i Alien Project. Prostolinijne brzmienie bez zbędnych efektów i dźwiękowych "przeszkadzajek" odróżnia te nagranie od produkcji z jakimi kojarzył się ten styl w późniejszych latach. Metaliczny i powykręcany z rozpoznawalnym brzmieniem banjo to utwór "Psychedelic Cowboy" autorstwa D-Tek n' Dr Panic. Dzięki temu nagraniu świat dowiedział się, że Meksykanie nie gęsi i swój psytrance mają. Bez wątpienia jest to kawałek, który godnie prezentuje się na składance z "The Killers!" w tytule. Po tak dobrym kawałku, następny na płycie "The Rush" autorstwa projektu Zorba (tak tak, znów panowie z GMS) i Chicago nie ma łatwo i jak by nie brzmiał, to i tak w głowie będziemy mieli brzmienie psychedelicznego banjo. Ostatnie trzy nagrania na krążku to solidna dawka rasowego psytrance. Najpierw szwedzki duet Logic Bomb atakuje w charakterystycznym dla siebie stylu. "Lodjik" to nagranie rodem z fabrycznej sztancy z mnóstwem zawirowań i dodającymi uroku brzmieniami perkusji w tle. Jeszcze bardziej surowszy jest francuski The Antidote i jego "Have A Drink". Minimalistyczne brzmienie wraz z tlącą się melodią potrafi zahipnotyzować na ładne kilka minut. Zamykający płytę "The Mummy" projektu Synthetic (ponownie Frédéric Holyszewski) to mechaniczno-industrialna jatka z małym kwasem.

Z perspektywy 12 lat od ukazania, kompilacja "Assassi:Nations - The Killers!" nie wyróżnia się zbytnio od innych płyt wydawanych w tamtym czasie. Nagrania na niej zawarte nie są arcydziełami, o których wspomina z entuzjazmem (może poza "Psychedelic Cowboy"), ukazuje jednak jak część producentów widziała kolejną ewolucję gatunku na początku XXI wieku. Co z tego pozostało do dziś? Na to już musi odpowiedzieć sobie każdy sam.

Styropian